droom is meer dan waar - Reisverslag uit Beijing, China van Abert Voragen - WaarBenJij.nu droom is meer dan waar - Reisverslag uit Beijing, China van Abert Voragen - WaarBenJij.nu

droom is meer dan waar

Door: Albert Voragen

Blijf op de hoogte en volg Abert

05 Maart 2010 | China, Beijing

De kunst van het samenvaten ... Ik beheers het niet meer.
Vandaar een samengevat verslag van eerste dag in Peking uit mijn dagboek

De Transmongolie-express zit er op. Een droom kwam uit. Bestaat er een overtreffende trap van een overtreffende trap? Ja dat is je droom. Waarom hebben wij in onze taal geen Nederlandse woorden om die overtreffende trap te vertalen? Om die confettie in je hoofd te beschrijven. De verbazing krijgt niet de tijd om een plek in je emotie, in je hoofd te krijgen. Hoe ga ik mijn indrukken ordenen? via landschap, taal, cultuur, architectuur, het tijdsgewricht, soms waan ik me in de Middeleeuwen in deze moderne stad, de mensen, de trein, mijn reisgezelschap? Welk ordeningsprincipe kan ik gebruiken. Niet zeuren Albert, je hebt dit zelf gewild. Maak er wat van. Vandaag en morgen wil ik als een klein kind beginnen dat net voor het eerst zelf uit zijn box mag. Eerst enkele meters om zich heen verkennen en dan weer gauw terug naar die veilige box, en morgen een paar meter verder. Het douchen en opknappen na 31 uur in de trein vond ik wel een goed vetrekpunt. Daarna geld trekken en een korte herkenbare snack bij de McDonalds. Ging vanavond al een metertje verder en heb lekker chinees gegeten ... maar wat? Varkensvlees, groente en komijn. Morgen eens verder kijken, langzaam verder het centrum in (we zitten vlakbij de verboden stad en het beroemde Taimianamen Plien (de student tegenover de tank. Kom er morgen op terug.

  • 05 Maart 2010 - 14:01

    Loes:

    WauW!! Super, een droom vervuld!!!
    En je hebt nog een heerlijke tijd voor de boeg!!
    Ben inmiddels ook we benieuwd naar de foto's! Kunnen we je droom nog meer meebeleven! Dikke Kus, knuffel, Loes

  • 05 Maart 2010 - 14:03

    O&O Collega's:

    Hee die Albert,

    Wij lezen net jouw berichtje op de site, leuk!! Hier is het grauw en hetzelfde als altijd haha! Ga maar lekker de straat op, het zal uiteindelijk meevallen!
    Lieve groetjes van Harmen, Gerty, Heidie en Floor

    ps.: misschien is schrijven in een boekje wel een mooie manier om de confetti in je hoofd te verminderen!

  • 05 Maart 2010 - 17:04

    Marijke:

    Wat een overweldigende onderneming moet alleen die treinreis al voor je zijn geweest. En dan nu nog zoveel nieuws voor de boeg. Hoop dat je veel foto's, aantekeningen ed maakt voor een groots reisverslag.
    Geniet met volle teugen,
    h.groet,

  • 05 Maart 2010 - 21:58

    Betty:

    Hallo Albert,

    Het is geweldig om jouw verslagen te ontvangen. Mee te genieten van jouw wonderbaarlijke ervaringen zo ver van ons bed. Geniet met volle teugen, wij genieten volop mee!! Veel warem groeten,

    Joep en Betty

  • 06 Maart 2010 - 00:33

    Jurgen:

    Hallo Albert,

    Ik ben zeer benieuwd naar je verhalen en foto's! Ik kan me voorstellen dat het fijn is om nu even lekker op jezelf te zijn en veilig in de box te blijven. Is dit de 2de keer dat je bij de Mc donalds wat eet? Geniet van china!
    groet,
    Jurgen

  • 06 Maart 2010 - 09:59

    Menno:

    hoe gaat ie opa; ! is het een beetje koud!Hoe laat is het? Is het een beetje antiek?!De smily doe ik op de sms. Dus kijk op de sms en dan HA HA HA!

  • 06 Maart 2010 - 10:37

    Lobke:

    Confetti en dromen, dat klinkt als een goede combi Albert!!

    Fijne verhalen schrijf je. Ga zo door en stop met ordenen en laat je verwonderen!!

    Lang leve de confette!!!

    Ik geniet ervan mee!

    X!

  • 06 Maart 2010 - 10:38

    Lobke:

    Confetti en dromen, dat klinkt als een goede combi Albert!!

    Fijne verhalen schrijf je. Ga zo door en stop met ordenen en laat je verwonderen!!

    Lang leve de confetti!!!

    Ik geniet ervan mee!

    X!

  • 06 Maart 2010 - 11:45

    Lizette:

    WauW!!!!
    Wat een verhaal en wat moet je een gelukkig mens zijn dat je deze geweldige reis kunt maken. Geniet er maar met volle teugen van en denk er aan confetti zakt naar beneden dan kan er weer wat bij in je bolletje ;-))

    Dikke knuffel, ben voorzichtig en tot lezens.......

  • 06 Maart 2010 - 12:06

    Robert Voragen:

    geweldig oom Albert, dit proeft naar meer verhalen. Onwijs veel plezier! Gr Robert

  • 06 Maart 2010 - 13:25

    Angele En Co:

    Hoi Albert, we volgen je op de voet, leuk om zo enigszins op de hoogte te blijven. Is het niet bloedheet met 15 graden na die siberische temperaturen?
    Groetjes Co en Angèle

  • 06 Maart 2010 - 15:37

    Diana:

    Hee die Albert,
    Hoe organiseer je zo iets moois in je hoofd? Moet het gestructureerd worden dan???
    Niet doen! Dan zou je ineens een andere Albert worden. hahahahaha
    Geniet lekker en ik volg je.
    Lieve groet
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn Indochina reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2010

Afkicken

13 Mei 2010

zwijgen

12 Mei 2010

en toen ...

07 Mei 2010

reizen is anders dan vakantie

05 Mei 2010

5 mei: "Bevrijdings"- dag
Abert

Mijn reis bestaat eigenlijk uit 3 delen. Het eerste deel is De Transmongolië Express, dwars door het barkoude Siberië. Het Tweede deel is China. De slotetappe is Vietnam, Cambodja, Laos. Verheug me er erg op.

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 54211

Voorgaande reizen:

19 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Mijn Indochina reis

Landen bezocht: