Langzaam aan de warmte tegemoet - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Abert Voragen - WaarBenJij.nu Langzaam aan de warmte tegemoet - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Abert Voragen - WaarBenJij.nu

Langzaam aan de warmte tegemoet

Door: Albert Voragen

Blijf op de hoogte en volg Abert

03 Maart 2010 | Mongolië, Ulaanbaatar

Morgenvroeg vertrekt de trein naar Beijing. Ik heb het wel gehad met de kou, merk dat mijn hart er hard tegenaan moet werken. 's nachts -20 overdag tegen 2 uur even rond het nulpunt, maar gemiddelds nog altijd -9 met snijdende wind. (gevoelstemperatuur ...? -30 wat mij betreft. Veel in de stad gelopen, klooster, museum. De stad is vuil en chaotisch. In het natuurreservaat daarentegen was het overweldigend, wat een schoonheid, stilte en ... jawel koud. De indrukken dwarrelen als confetti door mijn geest, of zei ik dat al eerder! Slapen in een Ger (mongolische nomadentent). De eerste foto's op usb stick (4 Gb)gezet en die is nu half vol. Naar Peking nog ongeveer 35 uur met de trein. Het schijnt daar plus 5 a g graden te zijn. Mijn skibroek laat ik hier als eerste kledingstuk achter. Veel zal in Peking volgen.Ik ga wel wat luxer slapen. In dit Questhouse met 8 man, 4 stapelbedden, op zaal, is toch niet helemaal je dat. In peking laat ik weer van me horen. Dank voor de leuke reacties (heb je af en toe wel nodig!!). Lieve groet allemaal.Albert

  • 03 Maart 2010 - 13:53

    Harmen:

    Hey albert, gaaf om af en toe wat van je te horen. Ik hoop dat de orlemans & orlemans jas je voldoende bescherm tegen de kou. vergeet je geen foto te maken van de persoon waar je hem aan gaat geven. ik hoop dat die er veel plezier aan gaat beleven.Goede reis en houd je taai.harmen

  • 03 Maart 2010 - 16:40

    Loes:

    Poeh he, wat een ervaringen nu al!!
    Kan me voorstellen dat je zin hebt in de warmte! (wij hier ook)
    Ben benieuwd hie je Beijing gaat ervaren!
    Liefs Loes

  • 03 Maart 2010 - 20:23

    Lobke:

    Albert. Let op je hart!!

    Laat het niet bevriezen en neem het ten alle tijden mee op je pad!
    Laat je hart verwarmen met de indrukken om je heen,
    de mensen, de natuur ...
    confetti voor je hart!!!!

    Mijn hart gaat eventjes iets harder kloppen, als ik weer een berichtje van je zie... go on go on!

    Vandaag met Chris weer begonnen aan training 'omgaan met probleemsituaties'... Leuk!

    Veel liefs voor jou en lily,

    Lobke

  • 04 Maart 2010 - 00:04

    Jurgen:

    Hallo Albert,

    Waarschijnlijk zit je nu in de trein richting Peking. Nu is het inderdaad rond de 5 graden vanaf vrijdag zakt de temp. naar 1 graad overdag in Peking. Maar dit zal al wel warm aanvoelen! Geniet van je tijd in China, en als je een echte peking eend op je bordje krijgt. maak er dan een foto van. Dan gaan we over een paar weken op zoek naar de vietnameese loempia!
    Groet,
    Jurgen

  • 04 Maart 2010 - 20:25

    Pieter-P:

    Hoi broer, ik moet er niet aan denken die kou. Heb er hier al last van. Maar de indrukken die je opdoet zullen wel onvergetelijk zijn. Je zult er wel opvallen met je lengte tussen die korte mensjes of valt dat mee? Hoe staat het met het veiligheidsgevoel bij je op je reis tot op heden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Mijn Indochina reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2010

Afkicken

13 Mei 2010

zwijgen

12 Mei 2010

en toen ...

07 Mei 2010

reizen is anders dan vakantie

05 Mei 2010

5 mei: "Bevrijdings"- dag
Abert

Mijn reis bestaat eigenlijk uit 3 delen. Het eerste deel is De Transmongolië Express, dwars door het barkoude Siberië. Het Tweede deel is China. De slotetappe is Vietnam, Cambodja, Laos. Verheug me er erg op.

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 54088

Voorgaande reizen:

19 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Mijn Indochina reis

Landen bezocht: